Living like a local, aah still a toerist.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Living like a local, aah still a toerist.. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Living like a local, aah still a toerist..

Blijf op de hoogte en volg Laura

01 Maart 2015 | Australië, Sydney

Haai haai,

Het is alweer even geleden sinds mijn laaste verhaaltje, dus tijd voor een nieuwe. Ik ben ondertussen al aardig gewend aan het leven hier en aan mijn stage.

De eerste twee weken van mijn stage ben ik vooral bezig geweest met artikelen lezen en hebben we bepaald welke testen we wilde doen. Afgelopen week kwam er eindelijk duidelijkheid van FC11 welke testen ze precies wilde doen en heb ik geoefend met twee meetsystemen waarmee we de testen gaan uitvoeren. Ze hebben hier zo veel geld voor al die apparatuur dat is echt niet normaal, en dan staat het ook nog vaak op de UTS niks te doen omdat alle clubs en bonden waar ze mee samenwerken vaak ook zelf dat soort systemen systemen hebben, en er wordt nauwelijk op de UTS gemeten. Dus ik had twee volle dagen (en ook nog aankomende maandag) om te oefenen en vanalles uit te zoeken. Komende maandag ga ik de laatste oefenronde doen en dan gaan we dinsdag naar FC11 om daar de metingen uit te voeren. Dat is trouwens nog een aardig strak schema! Er komen 4x 25 spelers bij ons langs en dan hebben we 40 minuten om 2x een sprint test en 2x een reactive agility test te doen bij alle 25... Hopelijk werken de gasten een beetje mee! Ik kijk er echt ontzettend naar uit om dinsdag écht aan de slag te gaan en écht een kijkje in de keuken van het sport onderwijs en onderzoek hier te krijgen!

Daarnaast heb ik afgelopen weken nog wat dingetjes bekeken en me als een echte exchange student gedragen;) Het was vorige week Chinees Nieuwjaar en dat is flink festival hier. Ik ben dan ook een kijkje wezen nemen bij een licht versie van de Terracotta Warriors, de Latern Festival en natuurlijk de grote Parade (inclusief de bekende draken!). Ook heb ik er weer een geslaagde surfsessie op zitten, al konden we maar 1u het water in omdat er board gedeeld moesten worden want er waren 60 man ipv 20. En als laaste ben ik gister naar de Blue Mountains gegaan met een Nederlands stel dat ik op het Nederlandse feestje had ontmoet.We hadden echt een perfecte dag uitgezocht voor de Blue Mountains, blijkbaar kan je de helft van de tijd niks zien door de wolken/mist. Het was gister zonnig en goed warm. We hebben een bushwalk gedaan van zo'n 3,5u beginnend bij een mooie waterval en daarna door de bossen (waar het gelukkig redelijk koel was) om naar The Giant Stairway te gaan. Dit was de grootste uitdaging van onze tocht, 900 treden recht omhoog tegen de cliff op, we hebben heel af en toe even gerust en doorgebikkeld! Maar het was het zeker waard! Het uitzicht bovenop is echt prachtig, door het goede weer konden we de hele vallei zien en The Three Sisters, de bekende rotsen hier. Na al het eerlijke zweet zijn we bij een restaurantje het verdiende biertje gaan drinken en uiteindelijk terug gegaan naar Sydney zelf:)

Ik heb me trouwens ook ingeschreven bij de Exchange Club van de UTS en daar hadden we donderdag een barbecue van wat zo gezellig was dat we besloten om vrijdag met een stel nog een drankje in de stad te gaan doen:)

  • 01 Maart 2015 - 09:59

    Tryntje:

    Hee kaal, wat weer een avonturen. Succes met je metingen x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 4805

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: