De reis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Laura - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 December 2014 | Nederland, Schiphol

Hee allemaal,
Ik ben niet zo'n ontzettende schrijver maar toch ook ik zal een klein reisverslagje gaan bijhouden om iedereen een beetje op de hoogte te houden.

Eigenlijk begon het hele avontuur met dinsdag verhuizen uit Grunn. Wat een zooi verzamel je in 5 jaar zeg! Dinsdagavond laat in Nuenen aangekomen, snel gaan slapen want ik wilde woensdag mijn spullen zo ompakken dat m'n ouders er wat mee konden. Helaas werd ik echt super ziek, griepje, en heb ik woensdag niet meer gedaan dan slapen en mijn backpack inpakken. 's Avonds naar Amsterdam want donderdagochtend ging het vliegtuig. Donderdagochtend waren we al braaf om 8.30u op Schiphol, even koffie gedronken met de parents, broertje en oma en toen kwamen Esther en Evita om om mee uit te zwaaien:)

Vervolgens de bagage afgedropt en kwam het echte afscheid... Eng, spannend, maar ook een teken dat ik het écht ga doen. Door de douane en daar sta je dan alleen op zoek naar je vliegtuig. Gelukkig was die snel gevonden en zat ik braaf op tijd in het vliegtuig. Vervolgens was het spitsuur op de landing/vertrekbaan waardoor we 40 minuten later vertrokken dan gepland en ik had maar een overstap van 55 minuten. Ik zou het allemaal wel zien, er iets aan veranderen kon ik toch niet!

De eerste 12u vliegen vielen me alles mee! Twee prima Nederlanders achter me, een beetje muziek luisteren en prima eten. Toen we bijna op Singapore waren bleek dat we 10 minuten voor mijn gate zou sluiten gingen landen... No way dat ik mijn overstap zou halen, het deed me erg denken aan de NS. Het personeel had al gezegd dat ze wat zouden fixen, en eenmaal op Singapore was ik ongeboekt naar de rechtstreekse vlucht naar Auckland (ipv nog een overstap op Brisbane). De vlucht die ik eigenlijk heel graag wilde hebben, maar die niet te betalen was en die ook nog een uur eerder zou aankomen dan mijn oude vlucht. Duizend keer beter dan de NS dus! De tweede vlucht was wel een hel, zonlicht als je wilt slapen omdat het voor jou gevoel midden in de nacht is is niet chill.. Maar uiteindelijk heb ik het gered en ben ik blij dat ik aankwam op een tijdstip dat het hier bedtijd was:)
Helaas heeft mijn bagage niet een omboeking gekregen en zit ik nu de volgende ochtend nog zonder backpack en schone kleren. Ik heb wel 100 NZ dollar gekregen van de vliegtuigmaatschappij voor dat soort dingen maar daar kon ik niks mee als de winkels niet open zijn..

Momenteel zit ik in de hal van t hostel dit te typen nadat ik ontbijt gehaald heb, zat blijkbaar er niet bij in en kan ook niet bijgeboekt worden. Degene die me een beetje kennen weten: geen ontbijt = een probleem;) momenteel voel ik me dan ook niet helemaal topfit, maar ach dat overleef ik ook wel weer! Zo maar eens de stad verkennen!

  • 05 December 2014 - 23:21

    JP:

    Jaaaaa supertof zuske! Eind goed al goed met je vlucht dus! Geniet ervan zoals ik gisteren (donderdag al zei! ) X

  • 05 December 2014 - 23:39

    Lana:

    Ha stoere nicht
    Veel plezier daar en veel succes
    Laat die de Jong genen shinen

  • 06 December 2014 - 06:05

    Matthijs:

    Hi Lau, wat een avontuur goed begin, gehe. Enjoy

  • 06 December 2014 - 22:45

    Mam:

    Goed zo kanjer:) Toch goed dat je met Singapore vloog buiten de vertraging dan ? Liefs xxx.Mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 4833

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: