"Land of the long white cloud" - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu "Land of the long white cloud" - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Laura - WaarBenJij.nu

"Land of the long white cloud"

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Even een kort verhaaltje! Aangezien ik alweer 1,5 week in Sydney zit en ook velen niets verteld heb over mijn laatste week in Nieuw-Zeeland.

Die laatste week was er vooral eentje van veel reizen, ik heb twee volle dagen in Wellington gezeten. Waarvan ik er eentje heb besteed aan Te Papa het nationale museum. Het was erg interessant en ik heb daar veel geleerd over de geschiedenis van NZ:) De andere dag bestond uit en kleine wandeling van de bekenste "berg" daar (lees: heuveltje en wandeling van 1,5u) en lekker aan het strand liggen. De zee was vrij koud maar ontzettend helder en dus konden we een aantal zeesterren spotten!

Vervolgens heb ik twee dagen flinke busreizen gemaakt naar Auckland. Ik was al eerder in Auckland geweest maar had nog niets gezien van de omgevind van de stad. Ik ben dus naar Devonport gegaan, een wat luxere wijk aan de overkant van het water met allemaal Victoriaanse huizen. De dag erop ben ik naar Waiheke Island gegaan voor een Wine Tour. Het is een klein eilandje met een microklimaat en ideaal voor het verbouwen van wijn. Het was erg cool om al die wijngaarden te zien en ook verschillende wijnen te proeven! De originele tour zou al om half 4 terug gaan en daar hadden wat meiden en ik geen zin in dus we zijn nog naar en andere wijngaard gegaan voor een heerlijk roséetje. Vervolgens gingen zij met het pontje terug en ben ik wederom van het strand gaan genieten en een kleine duik in het heerlijke warme water:)

Het laatste wat op mijn planning stond voor Nieuw-Zeeland was Bay of Island (zoals de naam al zegt een baai met zo'n 140 eilanden) en Cape Reinga. We zaten in Pahia en dat was een iets kleinere plaats dan gedacht, het was niet zo fantastisch als gedacht maar nog steeds dikke prima:) Het hostel was echt ontzettend gaaf en had een super relaxte lounge, uitzicht op zee, een goeie BBQ en lekker balkon. Dit resulteerde een lekkere relaxen en daar was ik wel aan toe na bijna 7 weken heel heel veel doen.

Nog steeds kon ik natuurlijk niet stil zitten... Een dag hebben we een bustocht gemaakt naar het uiterste noorden van NZ, onderweg zijn we op verschillende plekken gestopt om van het uitzicht te genieten. Het noorderlijste puntje bestaat voornamelijk uit zandduinen en stranden en er moest dan ook gesandboard worden op een van de duinen! Het is echt zoooooooooo tof! Met een bodyboard zo snel mogelijk een berg zand van 145 meter af sjezen om zo ver als je kan te eindigen. Sturen gebeurd met je voeten, maar natuurlijk het liefst zo min mogelijk want dat remt... en dan als je klaar bent weer omhoog ploeteren voor de volgende rit, al dan niet van een ander heuveltje waar je over een waterstroompje kon skimboarden (op je buik dat wel). Helaas duurde de pret maar 3 ritjes want we moesten weer door met de bus. In zijn geheel een erg leuke dag!

Het laatste wat ik in Paihia heb gedaan is met James en Hannah (een Engels koppel waarmee ik zo ongeveer vanaf Queenstown aan het reizen was) een wandeling rondom de baai maken van 6u. Een leuke en soms zware wandeling (het was vrij warm) om te eindigen in Russel bij de Duke of Malborough, de oudste kroeg van Nieuw-Zeeland voor een overwinningsbiertje:)

Na Bay of Island ben ik weer terug gegaan naar Auckland, heb daar een nachtje geslapen en mocht toen op het vliegtuig naar Sydney.

Ik zal dat gedeelte in een apart verslag schrijven, dat maakt het iets minder lang;)

ps. momenteel ben ik de bijna 1200 foto's aan het uitzoeken en ordenen, zodra dat klaar is zal ik een selectie hier posten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 4809

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: