Afwachten en verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Afwachten en verkennen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Afwachten en verkennen

Blijf op de hoogte en volg Laura

05 Februari 2015 | Australië, Sydney

Zo even een apart verhaaltje voor Sydney!

De vlucht van zo'n 3,5u ging gelukkig een stuk sneller dan gedacht en ook de douane leverde nul komma nul problemen op. Ik had braaf de souvenirs van hout en de schelpen die ik gevonden had aangegeven en mocht toen doorlopen. Vervolgens heb ik de trein genomen naar de Atkins, de familie bij wie ik voorlopig een kamer huur, en was daar veel eerder dan gedacht. Dus ik kon lekker een douche nemen voordat ik Sandra en Mattias (Zweeds koppel waar ik mijn halve reis heb opgetrokken) weer ging meeten!

Het was ontzettend leuk om hun weer te zien en we hebben dan ook lekker bijgepraat en een beetje het centrum verkend. Man oh man wat is Sydney groot! En wat een verschillen en contrasten, wolkenkrabbers staan naast eeuwen (naja 2 eeuwen) oude gebouwen en daklozen leven naast de werknemers van banken en andere grote ondernemingen. Het is heel gek om een bedelaar en iemand in een super duur maatpak naast elkaar te zien. Wat me verder opviel was dat er in elke straat veel bomen zijn en dat bevalt me wel:) Oh ja, en het Opera House is toch iets minder groot dan op de foto's en een stukje minder wit, maar het is nog steeds een indrukwekkend gebouw.

Zoals gezegd huur ik momenteel een kamer bij de Atkins in Darlinghurst. Dit is een gepensioneerd stel dat verschillende kamers in huis verhuurd. Darlinghurst is een erg mooie (Victoriaanse?) wijk midden in het centrum en momenteel zit ik dan ook met een Koreaanse jongen (student) en een wat oudere Japanse dame hier. Bij de huur zit ook ontbijt en avond eten in, het is erg fijn om na 7 weken backpacken weer goed te eten en ongeveer 3 dagen per week gaat er iets op de barbecue! Haha. De andere kant van een kamer huren bij hun is dat ik nu niet zo veel mensen ontmoet als wanneer ik in een hostel had gezeten en dat is wel echt even wennen. Aan de andere kant, ik wil absoluut niet in een hostel met alle drukte en gedeelde kamers zitten tijdens mijn onderzoeksstage.

De eerste 1,5 week heb ik vooral het centrum, wat stranden en de prachtige zoutwaterzwembaden verkend en praktische zaken geregeld zoals een simkaart, een laptop en een bankrekening. Sydney is een stad waar je denk ik makkelijk 2 weken je kan vermaken met alles wat er te doen en te zien is, en dan heb ik het nog niet eens over de directe omgeving zoals de Blue Mountains en Hunter Valley. Ik verveel me dan ook zeker niet:)

Ook de studie begint nu toch wel een beetje te knagen aan mijn geweten, dus ongeveer elke ochtend ben ik me aan het inlezen of voorbereiden. Al blijft het lastig zonder echte details. Mijn Australische begeleider (Aaron) is 4 februari terug gekomen van vakantie en zei in een e-mail dat hij deze week een werkplek voor me zou gaan fixen op de University of Technology (UTS). Ik hoop dan ook heel erg dat ik volgende week éíndelijk kan gaan beginnen met mijn onderzoeksstage:)

Op de UTS is er een groep die surflessen organiseert en ik ga dan ook komende zondag voor het eerst SURFEN, een lang gekoesterde droom komt uit! En aangezien ik op facebook alleen maar foto's voorbij zie komen van mensen op snowboards wordt het eens tijd om te kijken of die skills van pas komen;)

Ik zal laten weten hoe het was en als m'n stage begint hoe dat is!

  • 05 Februari 2015 - 08:49

    Laura :

    Ps. Ik heb net te horen gekregen dat ik op de Kuring-Gai Campus een werkplek heb, een vol uur met de trein vanuit het centrum... Dat wordt dus even nadenken of ik in het centrum blijf wonen!

  • 05 Februari 2015 - 16:35

    Chiel:

    He he, lomt dat surfen er eeeeiiinnnndelijk van.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4821

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: