Eerste stage dag, toerist spelen en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Eerste stage dag, toerist spelen en surfen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Eerste stage dag, toerist spelen en surfen

Blijf op de hoogte en volg Laura

09 Februari 2015 | Australië, Sydney

Haai haai,

Vrijdag had ik opeens mijn eerste stage dag en het was echt awesome! :D Toen ik aan kwam heb ik mijn begeleider weer ontmoet en nog een Italiaanse jongen (Daniele) die tegelijk met mij zijn onderzoek gaat doen. We hebben ongeveer 2 uur een rondleiding gehad en gediscusseerd over voornamelijk zijn onderzoek maar ook deels over hoe mijn onderzoek eruit gaat zien. In tegenstelling tot aanvankelijk het plan was ga ik geen metingen doen op een High School (er was wat gedoe met hun) maar bij FC11 (http://www.fc11.com.au/) een soort van CIOS voor voetballers. Zij wilde graag dat hun sporters gedurende een volledig seizoen gemonitord werden en dit betekent dat ik bij 100 kerels meerdere malen zo'n 6 testen mag gaan afnemen. Een vol seizoen is hier een periode van 6 maanden (t/m eind oktober), alleen omdat ik 1 september terug moet zijn voor een stage op Papendal bij de Handbal Academie wordt het waarschijnlijk voor mij geen 6 maanden. Natuurlijk ga ik dit niet in in m'n eentje doen en waarschijnlijk wordt ik ook niet hoofdverantwoordelijke, maar dat moet allemaal nog duidelijk worden.

Uiteindelijk zijn we even op onze werkplek gaan zitten werken. Mijn werkplek is een groot bureau in een zaaltje met bureaus voor alle master studenten en PhD's. Het is erg gezellig aangezien er samen koffie gedronken wordt en samen gelunchd. Iedereen is wel echt super serieus bezig en helpt elkaar als iemand een interessant artikel voor een ander vindt wordt het doorgestuurd, super leuk en ook erg inspirerend! Er wordt hier heel erg veel praktijk gericht onderzoek gedaan, iets wat ik erg miste bij BW en eigenlijk alle metingen worden dan ook bij sportclubs, bonden of op high schools uitgevoerd. Die hebben hier trouwens allemaal de nieuwste snufjes en apparatuur in huis om hun sporters te monitoren! Echt zo anders dan in NL en echt heel gaaf! Keerzijde is wel dat ik nog flink mag gaan oefenen met het daadwerkelijk uitvoeren van allerhande testen, maar dat zou volgens mijn begeleider wel goed komen:)

Rond 13u zijn we met iedereen van Sports Science die op dat moment aanwezig was gaan lunchen en dat waren maar 8 mensen, haha! Wel echt nice, er waren ook twee docenten bij en iedereen gaat super goed met elkaar om en er werden vet veel grappen gemaakt! Daarna weer aan het werk en om 17u richting huis, en das een flinke rit... ik ben iets meer dan een uur onderweg aangezien de UTS Kuring-Gai Campus ver buiten het centrum ligt.

Zaterdag heb ik nog even een dagje de toerist uitgehangen en ben naar het Dr Chau Chak Wing Building gegaan. Een nieuw gebouw van de UTS ontworpen door Frank Gehry (blijkbaar een wereld beroemde architect). Vervolgens ben ik naar de Sydney Fish Market gegaan voor een luncht met sushi! De fish market was iets kleiner was dan verwacht, maar nog steeds leuk om gezien te hebben. Uiteindelijk ben ik geeindigd in China Town, wat niet heel heel interessant was.

Zondag stond mijn eerste dag surfen op de planning en het was echt mega tof! Het is wel pittig, ik heb flinke spierpijn nu van de 2 uurtjes, haha! Maar ook ontzettend leuk:) Het is me zowaar een keer of 5 gelukt om daadwerkelijk op te staan en te surfen, een goeie score voor de eerste keer.

Vandaag heb ik mijn tweede dag op de uni erop zitten en er gaan nog vele volgen;) Jullie horen het wel als er nieuws is!

  • 09 Februari 2015 - 08:54

    Lotte :

    Hee Lau,

    Wat fijn dat je stage nu opgestart is zeg! Klinkt als een leuke en leerzame plek :)

    Succes daar :)
    Ga je wel missen met Carnaval!!

    X Lotte

  • 09 Februari 2015 - 08:57

    Aat:

    Heerlijke blog weer lieverd. We zijn trots op je!!! Xxxx

  • 09 Februari 2015 - 09:04

    Tineke:

    Succes met je stage! Klinkt heel tof allemaal! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 4831

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: