Bezoek van di pappi! Melbourne and the Great Ocean - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura - WaarBenJij.nu Bezoek van di pappi! Melbourne and the Great Ocean - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Laura - WaarBenJij.nu

Bezoek van di pappi! Melbourne and the Great Ocean

Blijf op de hoogte en volg Laura

10 April 2015 | Australië, Melbourne

Haai haai!

Het is alweer even geleden dat ik wat geschreven heb, dus vandaar een verhaaltje. Daarnaast heb ik eindelijk ook gereisd in Australië dus daarvan ook een verslag.

Allereerst mijn leven in Sydney, wat ontzettend awesome is! Qua mijn onderzoek ligt de boel momenteel een beetje stil, 21 april ga ik voor de tweede keer meten en dan zal ik ook een beetje met de data aan de slag kunnen. Eigenlijk moet ik beginnen met het schrijven van mijn introductie en een beetje een theoretisch kader gaan vormen, maar om eerlijk te zijn, er zijn veel andere leukere dingen;) In de laatste twee weken van maart heb ik voor mijn begeleider (Aaron) gewerkt aan een Massive Open Online Course (MOOC). Hij was door het IOC gevraagd of hij 4 korte colleges van 7 minuten wilde geven over Regeneration and Recovery en heeft gevraagd of Daniele en ik hem wilde helpen bij het schrijven van deze colleges. En dat hebben we dus gedaan, ik heb het volledige college over Slaap geschreven en daarnaast samen met Daniele en hem gewerkt aan twee andere colleges. Het was een kort projectje maar wel ontzettend leuk om te doen! Het is echt tof om te zien hoe makkelijk ook dit soort dingen gaan bij IOC of in ieder geval hoe makkelijk Aaron erover doet.

Daarnaast heb ik besloten om mijn volledige literatuur review van vorig jaar over te gaan doen, maar dan met een meta-analytische benadering. Dit komt er eigenlijk op neer dat ik opnieuw naar artikelen ga zoeken en ga lezen etc. Echter ga ik deze keer de data uit de artikelen trekken, die analyseren en daar dan conclusies uit trekken in plaats van hun bevindingen samenvatten in woorden. Ik ben erg benieuwd wat eruit gaat komen! En hopelijk is het van toegevoegde waarde voor de wetenschap:) (ooh wat klinkt dat nerdie!)

Al laatste ben ik aan het helpen in verschillende projecten van anderen, Daniele is momenteel een basketball skill test aan het ontwikkelen en regelmatig sta ik dan ook in de sporthal ballen op de rapen, dingen te noteren of te filmen. Over een paar weken gaat een meisje haar onderzoek beginnen naar training load in ballet en ook daar zullen we gaan helpen met wat metingen. Al met al dus ontzettend veel te doen en het is erg leuk om veel "in het veld" bezig te zijn!:) Ik geniet met volle teugen van de kansen die ik hier heb om rond te snuffelen en mee te kijken met allerlei projecten en kennis te maken met allerlei apparatuur!

Ook mijn sociale leven loopt nu op rolletjes! Ik ga een keer in de week indoor klimmen met de outdoor club en zondag eindelijk de uitgestelde canyoning trip doen:) Daarnaast ben ik ongeveer een keer in de twee weken op het strand om te surfen en heb nu mijn eigen board en van de week is een splinternieuw wetsuit binnen gekomen! Het water begint nu wat kouder te worden, dus een wetsuit is wel nodig. Al is het nog steeds een graad of 20, na een uur in het water is een wetsuit wel nodig!

Op het moment hebben we ook een leuk groepje internationals met wie we regelmatig biertjes gaan drinken, barbecueën of pizza eten. Aankomende zondag staat het Sydney International Beer Festival op het programma! Dus ik vermaak me hier uitstekend!

Nu wat meer over het tripje dat ik met m'n vader gemaakt heb!! Op 29 maart kwam hij hier 's avonds in Sydney aan, 's maandags zijn we even kort door de stad gelopen en ben ik 's middags nog naar de uni gegaan. Toen op dinsdag 31 maart hebben we het vliegtuig genomen naar Melbourne voor een klein weekje vakantie! :D Nadat we geland waren zijn we de campervan op gaan halen, boodschappen wezen doen en doorgereden naar Torquay, een klein dorpje aan zee, iets ten westen van Melbourne en het begin van de Great Ocean Road. We kwamen hier rond 17u aan, dus zijn even naar het strand gelopen, vervolgens gaan eten en hebben een beetje geborreld. Na een verschrikkelijk koude nacht (het was 9 graden!!!), zijn we de volgende ochtend toch maar terug gereden naar de grotere stad Geelong om extra slaapzakken te kopen. Dit kostte flink wat tijd maar heeft wel voor een veel betere nachtrust gezorgd de volgende dagen;) Hierna zijn we vanaf Geelong direct doorgereden naar Bells Beach, een van de beroemdste surfstranden van Victoria! En we kwamen op het perfecte moment! Het Ripcurl Pro Surf League event was namelijk die dag begonnen! Het was zoooo awesome om te zien wat al die gasten (en chicks) op een board kunnen, ooooh men, alsof het board aan hun voeten is vastgelijmd en het nul komma nul moeite kost om allerlei manoeuvres en trucks uit te halen! Nadat we in Bells Beach waren geweest zijn we via een prachtige route langs de kust (de ene kant waren bergen de andere kant de zee!) doorgereden naar Lorne voor een kopje koffie aan het strand en vervolgens naar Cape Otway en de vuurtoren daar. De weg naar de vuurtoren gaat door een prachtig National Park met veel eucalyptus bomen en dus kregen we de eerste koala's te zien! Wat een luie beesten zeg, haha. Vervolgens wilde we naar de vuurtoren, maar blijkbaar ging niet alleen de vuurtoren zelf om 17u dicht, maar ook het laatste stukje weg ernaar toe... en we kwamen aan om 17.05u. Helaas! We hebben toen maar een klein wandelpad genomen in een poging nog iets van de vuurtoren te zien. Vervolgens zijn we doorgereden naar Apollo Bay, een van de grotere dorpjes op de Great Ocean Road, hier hebben we lekker vis gegeten en op een camping overnacht. De volgende dag stond een trip tot en met Port Fairy op de planning. Eerst zijn we terug gegaan richting Otway om daar de Otway Sky Tree Top Walk te doen in de toppen van de eucalyptus bomen, vervolgens zijn we langs de kust en sommige stukken via het binnenland doorgereden naar de Twelve Apostles, fantastische rotsformaties een klein stukje uit de kust! Hier hebben we ook onze eerste Walibi gezien, die lekker gras zat te grazen. Uiteindelijk zijn we in Port Fairy aangekomen (onderweg nog een veld vol kangoeroes gezien!), hebben gekookt op de camping en uiteindelijk een klein wandelingetje gedaan door het mini centrumpje van dit visserdorpje. Het centrum bestaat letterlijk uit twee straten, met een hotel, een kroeg, een kerk, een paar winkeltjes en een pizzaria. Het waren wel allemaal, zeker voor Australië, oude gebouwen en vooral een hele straat vol! Erg leuk om te zien:) Het voelde net alsof we in een Amerikaanse Westernfilm liepen, maar dan met nieuwe spullen in de ruiten.

De laatste dag van de Great Ocean Road zijn we via het binnenland terug gereden. We zijn gestopt op wat uitkijkpunten en hebben 's ochtends een wandeling gemaakt in het Tower Hill National Park, waar we emu's zagen! Dit zijn vogels die familie zijn van struisvogels, maar dan wat kleiner. Uiteindelijk zijn we in Melbourne aangekomen en toen we wilde inchecken stonden daar in eens de Nederlanders achter ons in de rij waarmee ik naar de Blue Mountains ben geweest! Echt super super toevallig! Uiteindelijk zijn we die avond met z'n allen uiteten gegaan in Melbourne in China Town:)

De volgende ochtend moesten we weer vroeg op aangezien we 's ochtends een stadswandeling gingen doen, zodat we op tijd klaar waren voor de Australian Rules Football wedstrijd :D

Melbourne heeft redelijk klein centrum (zeker als je het vergelijkt met de 5 miljoen mensen die er wonen) en het is gebouwd in een grid, alle straten lopen dus parallel en haaks op elkaar. Het is echt een gezellig centrum, met veel schattige eet- en koffie tentjes, oude gebouwen en veel street art:) Tijdens de wandeling werd er erg veel verteld over de geschiedenis van de stad en de gebouwen en dat geeft je een mooi beeld van de stad in korte tijd:) Vervolgens zijn we naar de Melbourne Cricket Ground gelopen, een gigantisch stadion met een capaciteit van 100.000 man voor de wedstrijd Melbourn vs. Gold Coast Suns. Footie (of AFL) is echt een ontzettend coole sport, waarbij er heel heel veel gerend wordt (het veld is mega!), gepassed wordt met een rugby bal en er ook getackeld mag worden zoals in rugby! Het was erg tof om mee te maken en ik wil zeker nog een keer naar een wedstrijd in Sydney!

De laatste dag zijn we 's ochtends naar een grote markt gegaan, hebben vervolgens door het bekendste street art straatje gelopen en nog koffie gedronken in een van de vele tentjes:) Daarna zijn we de camper in gaan leveren en richting het vliegveld gegaan om 's avonds terug te vliegen naar Sydney.

Al met al was het echt een super super toffe trip en ik ben heel erg blij dat ik eindelijk ook iets van het land heb gezien ipv alleen maar Sydney. Het verbaasde me zo erg hoeveel 'niks' er was toen we door het platteland van Victoria aan het rijden waren. Het is lastig bevatten dat hele gebieden onbewoond zijn en gewoon aan de natuur over gelaten worden als je opgegroeid bent in zo'n dichtbevolkt land als Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 05 Dec. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4829

Voorgaande reizen:

24 Januari 2015 - 01 Juli 2015

Sydney

05 December 2014 - 24 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: